Social Media kent iedereen nu wel. Het is ÊÊn van de onderdelen van Online Marketing.
Social Media is erg populair maar dat het een onderdeel is van Online Marketing is niet bij iedereen bekend. Daarnaast lijkt het door de grote populariteit het belangrijkst te zijn.
Door de pagina’s over de verschillende onderwerpen die in Online Marketing vallen wil ik duidelijkheid scheppen over de onderdelen en hoe deze tot elkaar verhouden.
Social Media bestaat uit een groot aantal sites, sites die als voornaamste kenmerk hebben dat veel mensen zich daarop verzamelen om diverse behoeften te vervullen. Welke behoeftes dat zijn en hoe ze dat doen is per soort Social Media anders. De grootste en bekendste zijn Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Google+, Pinterest, LinkedIn (zakelijk gebruik maar toch sociaal), Myspace, Tumblr., Flickr, Reddit en anderen.
Online Marketing bestaat uit marketing gerelateerd gebruik van de volgende onderdelen:
- sociale media
- website
- online adverteren
- blog
- zoekmachine optimalisatie (SEO)
Al deze onderdelen samen zorgen voor een echte online strategie. De online marketing strategie is eigenlijk gelijk aan de bedrijfsstrategie alleen is het omgezet in acties online. Ik ben van mening dat elke strategie voor een groot gedeelte gerelateerd is aan marketing en vandaag de dag hoort online in de top 3 van alle marketing activiteiten die je doet.
Ik zou natuurlijk willen zeggen dat het de nummer 1 moet zijn maar dat vind ik niet. De reden dat ik niet vind dat online nummer 1 is dat het niet voor alle branches gezegd kan worden en zolang het niet voor iedereen geldt hou ik het bij in de top 3!
Online Marketing is:
Technieken, vaardigheden en trucs om beter vindbaar te zijn ( in Google, en andere zoekmachines).
Online Marketing is een eigen vakgebied als elk ander. Het verschil zit hem in dat elk bedrijf (met een andere specialisatie) gebruik kan maken van de mogelijkheden van Online Marketing om goed gevonden te worden en te kunnen concurreren. Concurreren begint al online.
Om Online Marketing goed en overzichtelijk te houden kan het ingevuld worden als een strategie. Door middel van doorlopen van diverse vragen is het mogelijk een strategie uit te stippelen en deze te gaan volgen. Je hebt dan duidelijke doelen. Daarna blijft het zaak te kijken naar de behaalde doelen en vanuit die cijfers bijstellen.
Wat Kseen doet:
Online MarketingIk beheer Online Marketing en Socialmedia voor bedrijven. En ik advieseer en leer ondernemers hoe ze zelf Online Marketing en Socialmedia kunnen inzetten zodat ze online beter vindbaar en zichtbaar zijn.